15/06/2017

ESTEVE COLIDERA UN CONSORCI INTERNACIONAL PER A DESENVOLUPAR TERÀPIES MÉS EFICACES EN DOLOR NEUROPÀTIC

El NGN-PET és un projecte en el marc de la Iniciativa de Medicaments Innovadors (IMI), el partenariat públic-privat (PPP) més gran del món per a recerca sanitària, cofinançat per la UE i la indústria farmacèutica europea. ESTEVE, juntament amb altres cinc socis, forma part d’ell per a desenvolupar nous tractaments més eficaços en el dolor d’origen neuropàtic

El dolor neuropàtic afecta el 8,2% de la població i l’eficàcia dels tractaments actuals és limitada, fet que es tradueix en que un 60% de pacients no tenen una teràpia adequada. NGN-PET és un consorci de 6 socis liderats per ESTEVE amb el suport de Grünenthal i coordinat per Axxam que reuneix experts de la indústria, les Pimes i el món acadèmic i que se centrarà en l’estudi de les cèl.lules neuronals i glials per a descobrir tractaments nous i més eficaços per al dolor neuropàtic.

Concretament, la nova aproximació de NGN-PET se centrarà en investigar les interaccions neuroglials en dos models de dolor neuropàtic: induït per quimioteràpia i per traumatisme, per a desenvolupar assajos cel•lulars que permetin proporcionar una plataforma translacional i crear sistemes d’avaluació predictiva en humans que es puguin incorporar al descobriment de millors fàrmacs en aquest àmbit.

Amb una durada de 3 anys, el projecte NGN-PET està finançat per IMI2 i pels socis industrials amb més de 3 milions d’euros en contribucions directes i en espècie.

Descarregar la notícia complerta en pdf

Informació Relacionada