02/11/2017

ESTEVE ANUNCIA CANVIS EN EL GOVERN CORPORATIU DEL GRUP I EN EL SEU MÀXIM ÒRGAN EXECUTIU

Albert Esteve assumirà la presidència del Consell d'Administració en substitució de Joan Esteve qui seguirà com a president de la Junta General d'Accionistes.

Anuncia la incorporació al gener de 2018, de Staffan Schüberg com a Conseller Delegat.

ESTEVE va iniciar el 2016 una important remodelació dels seus òrgans de govern amb la incorporació de quatre independents en el seu Consell d'Administració, la sortida d'alguns membres dominicals i la reconfiguració de totes les seves comissions. En línia amb el pla aprovat pel Consell del Grup, Albert Esteve rellevarà Joan Esteve en la presidència i anuncia la incorporació de Staffan Schüberg com a conseller delegat (CEO).

Joan Esteve, qui va assumir la presidència del grup en 2012, un moment crític per a la companyia, va aconseguir revertir la tendència negativa i reprendre el camí de beneficis i creixement prèvia a la crisi. En aquests cinc anys, Joan Esteve ha rubricat alguns dels projectes més rellevants del grup, com per exemple un acord mundial per al desenvolupament de diversos projectes de recerca pròpia o l'impuls a la internacionalització arribant a una quota de prop del 70% de vendes internacionals.

En paraules de Joan Esteve: "vaig acceptar el 2012 la presidència del grup en un moment difícil; aquesta responsabilitat recaurà a partir d'ara a l'Albert, en qui hem dipositat la nostra confiança després d'haver demostrat sobradament la seva capacitat en aquests últims anys al capdavant de l'equip executiu". Joan Esteve seguirà implicat en el projecte com a President de la Junta General d'Accionistes i membre del Consell d'Administració.

Albert Esteve fins ara conseller delegat i vicepresident del grup assumirà, al gener 2018, la Presidència "com un nou repte al qual m'enfronto amb tremenda il.lusió. Consolidar l'impuls de les millors pràctiques en el govern corporatiu iniciades sota el lideratge de Joan Esteve, preservar els valors que sempre ha defensat i han estat la seva norma d'actuació en el Consell i donar suport al creixement del grup, són les meves prioritats ".

La posició de Conseller Delegat passarà a mans de Staffan Schüberg qui s'incorporarà a ESTEVE l'1 de gener de 2018 i serà l'encarregat de dirigir a partir d'aquest moment l'estructura executiva, és a dir, les seves tres activitats de negoci, química, farmacèutica i genèrics, l'àrea científica i les unitats de suport del Grup. En relació a la incorporació del nou Conseller Delegat, Albert Esteve comenta "ens sentim honrats i molt afortunats de comptar amb la implicació de Staffan Schüberg com a nou màxim responsable executiu del grup".

Staffan Schüberg, ha desenvolupat la major part de la seva carrera professional en la farmacèutica Lundbeck. Amb una trajectòria de més de 20 anys a la multinacional danesa, en la seva última etapa ostentava la Vicepresidència Executiva i era Chief Commercial Officer del grup farmacèutic.

És voluntat d'ESTEVE i dels seus màxims responsables, seguir avançant i aplicant les millors pràctiques del Codi de Bon Govern Corporatiu, garantint una gestió independent i sostenible del negoci i focalitzant l'atenció de les famílies accionistes en els òrgans de govern corporatiu.

Albert Esteve

Albert Esteve és llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona, diplomat en ADE per ESADE i en Gestió de Recursos Corporatius per l'IMD (Lausanne, Suïssa).
Després d'alguns anys d'experiència en el sector de la química fina farmacèutica a Espanya, i en una companyia farmacèutica multinacional als EUA, s'incorpora a una filial d'ESTEVE com Adjunt a la Direcció General i, posteriorment, és nomenat membre del Comitè Executiu del grup. Des de 2011 és Conseller Delegat d'ESTEVE. En 2017 va ser nomenat vicepresident del Grup i a partir de gener 2018 substituirà Joan Esteve en la Presidència del Consell d'Administració d'ESTEVE.

Perfil de Staffan Schüberg

Staffan Schüberg, és llicenciat en Administració d'Empreses per la London Guildhall University. Ha desenvolupat gran part de la seva carrera professional a la multinacional farmacèutica danesa, Lundbeck. Durant la seva llarga permanència en la companyia, va exercir diversos càrrecs en àrees comercials i un paper clau en l'expansió dels negocis globals de Lundbeck.
Schüberg començar la seva carrera professional amb H. Lundbeck A / S en 1994 en diverses posicions comercials a Sud-àfrica i Suècia. Tres anys després, Schüberg va treballar breument com a director de màrqueting internacional en teràpies respiratòries a Astra Draco AB a Suècia abans de tornar a Lundbeck com a director de màrqueting internacional en la unitat de negocis de psiquiatria. Durant aquest temps, va ajudar a llançar productes clau de la companyia tant a Europa com als Estats Units. Posteriorment va dirigir els negocis de la companyia a Portugal i el 2005 va assumir el càrrec de vicepresident regional per a Europa meridional abans d'assumir els principals mercats d'Europa. El 2010 va ser nomenat President de Lundbeck USA i destacar entre els seus èxits que les operacions en aquest país es van triplicar. Des de 2016, Schüberg ha ocupat la posició de Vicepresident Executiu i Chief Commercial Officer del grup. Lundbeck té un equip de més de 5.000 empleats en 55 països, en 2016 va tancar amb unes vendes de 2.100 milions d'Euros.

Informació Relacionada